torsdag 11 december 2008

Glukos, nu med ny smak - kalium




















Jag känner mig tjatig när jag skriver det här, men nu är vi där igen...fasta i 48 timmar med klara vätskor (5% glukos, NaCl och kalium). Jag skrev i ett mail så sent som tisdags morse:

"Vi har det annars riktigt bra (har nog aldrig skrivit det förut...), Victor är glad och äter och sover riktigt bra. Vikten börjar nog närma sig 9 kilo."

Borde ha fattat att Murphy tittade över axeln och bara väntade på sin tur, för redan på eftermiddagen började han plötslig kräkas slem igen. På kvällen höll han på och ulkade och precis innan läggdags kom mera slemkräk. På onsdagen (igår) ville han inte äta nånting alls, fick i honom drygt 1½ dl joggis på hela dagen och på kvällen spydde han igen både slem och mat.

Så i morse ringde vi till sjukhuset och berättade att det nog var dags att fasta igen, och vi fick komma in och hämta glukosflaskor och koncentrerat NaCl och kalium. Hoppas fastan har effekt som vanligt, och att han mår bättre på lördag när han får börja äta igen.

Vikten var förresten 8950 g, så jag hade nog ganska rätt i min gissning från tisdagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja..tamejtusan. Så fort man så mycket som viskar HEJ så vet man nästan vad som väntar.

Tänker på er och tror på att det snart blir bättre..

Grodansmamma sa...

Tänker på Viktor och på er! Hoppas att han snabbt blir bättre. Kram

Mia sa...

Elin: Jamen eller hur, borde ha vetat bättre än att skriva så...skrev ju inte ens "peppar peppar".

Tack snälla för omtanken!

Grodansmamma: Tack! Jag hoppas att det går lika smidigt som förra gången, och att han nöjer sig med lite äppeljuice på sked. Kram!