torsdag 7 maj 2009

Pimp my matpumpsvagn

Victors matpumpsvagn har fungerat väldigt bra, det enda har varit att benen varit lite för långa och haft en förmåga att fastna vid olika ställen. Med det resultatet att sondslangen lossnar från knappen och mjölken rinner ut i brallorna. Inte så kul tycker Victor, och himla onödigt tycker jag som ändå får kämpa med att få i honom tillräckligt med näring varje dag.

Så vi bad habiliteringen göra om matpumpsvagnen och dom var snälla och fixade det på bara en dag! Nu har vagnen kortare ben med en annan vinkel och mindre hjul och vi hoppas att den inte fastnar överallt som den förra versionen.

Före:



















Efter:

2 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Hej!

Hoppas allt är bra med er och Victor!

Jag var på Tittut häromdan och då kom jag på att jag nog inte sagt till dig att vi en gång (innan jag började blogga) pratade om dig där och hur imponerande det var att du startat upp Tittut på Åland.

Så att du vet...

Kram

Mia sa...

Honungspojkens mamma: Oj, vad glad jag blir. Dom är ju helt fantastiskt fina människor som jobbar där på Tittut. Vi är ju bara en liten grupp här, men jag tror nog att den fyller ett viktigt behov. Du får hälsa till dom från mig!

Det är tack vare Masarinmammans blogg där jag läste om Tittut och åkte sen dit på studiebesök. Så det är hennes förtjänst att jag hittade deras verksamhet.

Vi har det nog riktigt bra (peppar peppar), har inte varit till sjukhuset sen vi var till Helsinfors för snart en månad sen. Det är nog rekord för oss hittills! *kram*