tisdag 24 mars 2009

Upp i gazellen!




















I morse efter frukosten så visade Victor att han ville upp i gazellen, jag var tveksam till att han faktiskt ville det men satte upp honom i den ändå.

Jag blev lite förvånad när han glatt stod i den och lekte i över 30 minuter utan minsta antydan till gnäll. Iofs såg han på sitt nya favoritprogram "Tomas Tåget", eller "mah" som Victor säger hela tiden, men det känns bra att han trivs i gazellen.

För övrigt är han snorig och har sovit uruselt i natt, så jag har en liten föraning om tarmbekymmer på kommande men vi försöker förtränga det tills det inte går längre. Han brukar nämligen vara snorig ett par dagar före tarmen slutar fungera, och sen hade han kväljningar vid 2 av 3 sondningar igår och det är ett tecken det med.

4 kommentarer:

Hannsu sa...

Vad roligt att han visar själ att han vill upp. Han kanske känner att han är på mer jämn nivå, jag menar att han kommer upp lite men ändå är självständig.

Va sa du? Jag hörde inte det där med tarmen , la la laaaa. Nu tänker vi på nåt annat *Ironi* ;-)

Grodansmamma sa...

Vad lång han ser ut! Hoppas hoppas att du tror fel med tarmen.

cpmamman sa...

:) Vad kul att han själv vill! Ser så stilig ut där i gazellen.

Mia sa...

Hannsu: Det känns bra att han inte bara gråter när han ska i sina hjälpmedel. Han leker och ser sig nyfiket omkring på en ny höjd!

Tarmen ska vi inte prata om nej...tra la la la laaa....

Grodansmamma: Han var 80 cm lång i januari och jag tror han faktiskt blev längre efter operationen när dom rätade ut kotorna.

Jag hoppas också att jag tror fel.

CPmamman: Javisst, rak i ryggen som en fura! Roligt är det hursomhelst att han trivs i den.