fredag 9 januari 2009

Teckenpyssel















Jag är inte mycket för att pyssla annars, men att göra material med tecken är rätt roligt. Jag använder "Bildbas tecken" och lamineringsmaskinen som jag köpte i julklapp åt mig själv.

Nu har jag äntligen börjat komma igång med att skriva ut bilder, och igår provade jag att laminera tecken som jag klistrade in i några av Victors favoritböcker.

Lamineringsmaskinen på bilden (och "Bildbas tecken") har jag köpt från Hatten förlag. Det finns ett startpaket där man köper vanlig en maskin + laminering, klisterlaminering och magnetlaminering. Det på bilden är klisterlaminering, bilderna lamineras på ovansidan och får en klisteryta på undersidan.

2 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Jag har suttit hela kvällen och skrivit ut :) Nu måste jag ha nya färgpatroner, fler plastfickor och mer laminat, men det är jättekul ;D
Har du några bra tips?? Jag har bla gjort bildsnurror som jag fått från hab. Foto kommer nog snart på bloggen.
KRAM

Mia sa...

Prinsmamman: Nja, har inga direkta tips som jag kommer på. Jag tänkte ha dubbelsidiga kort, bild på ena sidan och tecken på andra. Måste ut och fota lite objekt först :). Kram!