söndag 7 september 2008

Daniel Drinker

Hittade en länk till en väldigt intressant blogg bland Masarinmammans kommentarer som Prince Vince's mamma rekommenderade. En riktig "feel-good"-blogg som värmer hela hjärtat och får en att le med hela ansiktet av glädje.

Bloggen "Daniel Drinker" handlar om två bröder som gör dokumentärfilmer tillsammans om Dans liv. Storebror Dan har Downs syndrom och lillebror Will är "vanlig", fast med Hirschprungs. Dom har också en lillasyster som heter Em.

På ett ömsint sätt filmar Will olika händelser i Dans liv. Det är väldigt rörande att se sån syskonkärlek mellan dessa vuxna bröder, och jag hoppas att jag nån gång får se något liknande med mina egna barn när dom blir större.

Att vår lillebror är lika viktig som sina syskon, och att hans tankar, känslor och upplevelser är lika riktiga och viktiga som deras.

Uppdatering: Har spenderat söndagen med att titta igenom nästan alla filmer om Dan och hans familj. Kvar sitter jag med ett stort leende på läpparna, och med hjärtat fyllt av hopp om en bra framtid för vår minsta son.

7 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Helt underbara killar!!
Dom kommer jag definitivt att följa, tack för tipset!

Mia sa...

Prinsmamman: Visst är dom! Jag började nästan gråta själv när Dan blev så ledsen i filmen "Dan Meets Will's Girlfriend". Men det slutade ju bra när Dan fick ur sig vad han var ledsen för och Will hade tid att verkligen lyssna. Rörande!

Christina M sa...

hej

tack för kommentaren, det var jag som tippsade masarinmamman :-D

Toppar nog listan ett bra tag framöver, vince brydde sej inte märkvärt, men sambon o jag grät o skrattade i kapp.

Kram kram

Mia sa...

Christina: Stort tack för att du tipsade Masarinmamman, jag ska uppdatera mitt inlägg med dig också ;-).

Det var verkligen befriande att se en fungerande "vanlig DS-familj" där alla är lika viktiga. Det ska bli spännande att följa med hur det går för Dan i framtiden. Bröllop med Sarah kanske?

Kram!

Anonym sa...

Tusen tack för länken!!! Söndagkvällen kunde inte bli bättre. Hoppas innerligt att våra barn får en lika fin relation syskon emellan.

Lilla L sa...

Tack för tipset! Det var så härligt att se. Jag hoppas verkligen att min dotter kommer hem med en sådan charmig pojkvän en dag...

Mia sa...

Erika: Det var så lite! Hoppas Viran kryar på sig, det tar lite tid att bli kompis med inhalatorer. Vissa dagar totalvägrar även vår vana kille (har haft Aiolos-inhalationer sen han var 6 veckor).

LillaL: Ja, och jag hoppas att vår lillkille hittar en lika rar tjej som Dans tjej Sarah.