onsdag 11 februari 2009

7 dagar kvar!

Nu är det bara 7 dagar kvar tills gipset ska bort! Det känns så skönt att inom en snar framtid kommer vi att få tillbaka vår gulleprins i ursprungligt (nåja..) skick och inte inkapslad mera i nåt gipspaket.

Jag drömmer på nätterna att jag klipper upp gipset och tar ut honom en stund, och sen stoppar in honom igen så att ingen hinner märka nåt.

Och jag längtar så tills dess att vi får bada honom, för doften av en liten kropp som inte tvättats ordentligt på drygt en månad börjar sticka lite lätt i näsan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt blir bra med ryggen. Bara 7 dagar kvar nu, dags å räkna ned. Hoppas ni säljer många bakelser på lördag, kanske jag hinner via.

Mia sa...

Anna: Det hoppas vi också, både att ryggen är ok när gipset tas bort & att vi säljer många bakelser! Ålandsbagaren (ÅCA) trodde att vi skulle sälja 160 st så vi hoppas dom går åt :)!

Grodansmamma sa...

Final countdown!!
Tänk vad snabbt dagarna ändå gått. Säger jag som inte haft ett barn med gips men det känns som igår jag skrev i din blogg att det skulle gå snabbt. Så underbart för gipsgubben att komma ur sitt skal. Och för familjen att kunna återgå till ett normalliv. Kram

cpmamman sa...

Vad roligt att du hittade min blogg. Det är alltid fantastiskt på ett paradoxalt sätt att finna andra mammor som lever det annorlunda livet. Det är ju inget man önskar någon annan såklart. Men att gå i samma, eller liknande skor, kan ibland kännas inspirerande.

Känner igen ditt nick. HAr nog sett dig hos HejaAbbe. Ska ta mig tid att läsa om erat liv nu. Förbereder mig på glädjetårar ;)

Mia sa...

Grodansmamma: Ja, såhär i (snart) efterhand känns det inte så långt ändå, men jag vill inte göra om det. Längtar så efter att få ha honom i famnen och gosa ordentligt... Kram!

Cpmamman: Kul att du hittade hit också! Inte vet jag om du behöver gråta när du läser bloggen, säkert mycket som du känner igen med träning, tecken och hab och hjälpmedel & sånt. Kram!