måndag 13 oktober 2008

Nätverk är nyckeln!

Idag på Tittut kom det en ny mamma med sitt barn. I fikapausen pratade vi lite om vilka olika terapier dom har till sitt barn. Hon berättade då att det finns en som arbetar med kommunikationsträning som kommer hem till dom, och att dom även går på ridterapi.

Ridterapin kände jag till, men kommunikationsträningen har nog trillat bort i kommunikationen mellan oss och habiliteringen...

Så direkt när jag kom hem kontaktade jag vår läkare och bad om en remiss till kommunikationsträning för sonen. Jag fick till svar att det är absolut nödvändigt att han börjar med det, och att han skulle skicka remissen för bedömning direkt.

Tänk om jag inte hört om det på Tittut, då kanske vi aldrig hade fått reda på att det fanns sådan träning här?

Tack och lov för nätverk där man kan dela med sig av sina erfarenheter och hjälpa varandra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Hoppas allt är bra med er. Hur går det med matvagnen? Ha en bra kväll. Kram Kicki

Mia sa...

Kicki: Hej! Vi har inte fått nån vagn ännu men dom har fått beskrivningen och varit hem till oss och tagit mått på vår ställning. Hoppas att vi får den snart!

Kram!