måndag 11 augusti 2008

Σ' αγαπώ Ελλάδα!















Jag älskar Grekland! Och så älskar jag film, har just sett "Mamma Mia!" och fick ett enormt sug att åka till Grekland. Jag har inte varit i Grekland sen 2002 och längtar så. Men jag får trösta mig med att besöka Grekland via bloggar som Aktuellt i Grekland och hemsidor som Kalimera.

Trillade över Skiathosbloggen (läs speciellt augusti 2007) hos Hedgehog-Sara och kunde läsa om hur det är att bo på Skiathos och ha turen att få vara statist i Mamma Mia-filmen.

Filmen för övrigt var ett härligt färgsprakande lyckopiller, överraskande bra sång av Meryl Streep och överraskande dålig av Pierce Brosnan. Skulle kunna se filmen igen bara för att bli lite uppiggad i regnrusket. Vi har varit helt utan bio i Mariehamn i ca 1 år men nu till Mamma Mia-premiären öppnade den tillfälligt igen.

Bio Savoy i Mariehamn är byggd 1939 och jag tror att stolarna också är av originalmodellen, så träsmak är bara förnamnet efter en hel film. Jag får nog vänta med att se om "Mamma Mia!" tills den kommer på DVD, då kan man ju sitta bekvämt hemma i soffan och köra en egen sing-a-long version!

PS. Fotot är lånat från www.kalimera.nu och visar Kastani beach på ön Skopelos där delar av Mamma Mia spelades in.

2 kommentarer:

Freja sa...

åh visst var den underbart bra!! HAr sett musikalen 2 gånger men grät ändå under filmen!

sorry att jag inte har kommenterat på länge - har läst men inte skrivit något. bad bad bad av mig! Men ni kämpar på som vanligt! ha det gott!

Mia sa...

Josefine: Kul att du läser! Jag brukar också läsa på bloggar utan att kommentera. Jag brukar göra det bara när det känns "rätt", om du förstår hur jag menar ;-).

Det är så kul att ni kommit hem med Freja, hoppas hon fortsätter att må bra!

Kram!