måndag 23 juni 2008

Brottet

Jag gillar danska tv-serier skarpt, särskilt "Brottet" (Forbrydelsen) som jag har följt som besatt med spänning hela våren. Den serien slutade ju i torsdags och för att kurera eventuell abstinens har jag beställt "Mordkommissionen". Hela serien "Rejseholdet" som den heter på danska, i en DVD-box med 32 avsnitt danska mord, det ska väl räcka ett bra tag!

Slutet på Brottet var väl sådär, jag tyckte om Vagn på nåt sätt, men jag skulle gärna se en spin-off med "Sarah Lund, polis" när som helst!

En annan bra dansk tv-serie är "Nikolaj & Julie" som gick på TV4 för några år sedan, och nu går i repris på finska FST5. I den spelas "Julie" av samma skådespelerska som spelade Sarah Lund i Brottet, Sofie Gråbøl.

Dansk er dejligt!

Uppdatering: Just efter att jag skrivit detta, googlade jag lite mer på brottet + sarah lund och hittade den här artikeln, Sarah Lund kommer tillbaka, yes!!!

Inga kommentarer: